tisdag 17 oktober 2017

Planerar vår walk-in-closet

Nu har vi valt inredning till vår blivande walk-in-closet och jag tänkte att ni kanske skulle tycka det var lite kul att se hur vi tänkt och planerat!

Det kommer att bli en inredning i svart ask med ljusbruna lådor i glas och som delvis platsbyggs av våra hantverkare för att kunna passa in i rummet som har snedtak med olika takhöjd.


Precis som på bilden blir det en hörnlösning. Mycket hyllor, lådor, fack, klädstänger och utdragbara byxhängare. Detta är en dröm för mig som i ett antal år levt med kläder nedstoppade i plastpåsar och i en garderob så trång att det inte är lönt att stryka det som ska hängas in där.


Vi har varit runt och tittat på olika lösningar och surfat runt i många timmar på nätet utan att hitta något som kändes hundra men när vi hittade denna målbild föll allt på plats och äntligen kändes det rätt. 

Skjutdörrar från sovrummet och in till WiC blir i lite industriell stil med fönsterrutor med svarta ramar och gråtonat glas. Som jag längtar tills jag får hänga mina kläder där, vika tröjor och stoppa in i hyllor, ställa väskor och skor i prydliga rader. Åh. Kanske färgkoordinera. Undrar om mannen tycker det är ett bra förslag!?! ;-)

Inga kommentarer: