torsdag 26 oktober 2017

Klär mitt kontor i vackra bambu-gardiner

Som de flesta av er nog vet arbetar jag som inredare och har ett eget företag - Sandblomman Interior & Design. Jag jobbar mycket hemifrån med nätbaserade inredningskonsultationer, samarbeten som Influencer, bloggen osv.

Är otroligt glad för vårt gårdshus där jag har mitt kontor. För även om jag jobbar hemma så går jag de sju, åtta stegen till kontoret och då är jag på jobbet så att säga.

Ja, detta lilla hus är faktiskt helt perfekt och utsikten är inte fy skam om jag får säga det själv ;-) Trädgården utanför bildar en kuliss och årstiderna målar de stora penseldragen. Här har jag försökt skapa en plats som känns lugn och vilsam men där kreativiteten samtidigt kan flöda fritt.

Det är så mysigt att sitta vid datorn där vid fönstret och jag ville hitta en fin inramning till detta fönster som skulle smälta in i miljön och harmoniera med naturen utanför. Så hittade jag dessa fantastiskt fina bambu-gardiner hos det danska företaget Color & Co som även säljer till Sverige.


Gardinerna silar varsamt in ljuset och ger samtidigt en underbart varm och behaglig känsla till rummet som går i vitt, svart och blågrå toner. Det blev himla bra det där!


Snygga detaljer


Fler detaljer som denna krok där man fäster snöret


Från andra hållet. Ja här ser ni hur nära jag har till jobbet, haha.

Gardinerna från Color & Co är handgjorda och finns i flera olika färgställningar (brunt, grått, svart, natur och vitt) och är antingen betsade, målade eller obehandlade och finns med olika täthet, ända upp till 99% som är i princip heltäckande. 

Hoppas ni har en fin torsdag! Torsdag! Inte klokt vad veckorna springer iväg. Snart helg igen.
Igår var jag i Malmö hela dagen så har lite att ta igen idag. Känner mig lite trött och sliten. Mannen är krasslig med ont i halsen och hosta, hoppas jag klarar mig. 

Just när jag sitter och skriver detta byggs det förråd vägg i vägg och det bankas för fullt så sådär lugnt och vilsamt kanske inte gäller precis just nu.... Ja, ja, det är sånt man får stå ut med. Längtar tills vi får ordning och reda här hemma och mer plats för förvaring. 

Det har regnat så mycket här under bygget så just nu står det stora fläktar och torkar upp i tillbyggnaden av huset.

Kram M <3

Inga kommentarer: