tisdag 9 augusti 2022

Nya dynfodral till loungegruppen




Så himla härligt sommarväder vi fått igen. Det ser ut att bli en fantastisk augustivecka!

Sommarens bästa lilla projekt var att byta ut de solblekta svarta dynorna till vår loungegrupp mot fräscha vita. Eller rättare sagt det är bara fodralen som är nya.

Jag har sökt med ljus och lykta efter nya vita dynor som inte skulle kosta nästan lika mycket som en helt ny loungegrupp och det har sannerligen inte varit lätt kan jag berätta. Tills jag snubblade över att Ikea hade dynfodral i standardmått. Jag mätte noggrant och jodå det skulle passa.

Så jag beställde via nätet och två dagar senare landade ett stort paket på utlämningsställen för paket.
Jag kunde knappt hålla hastigheten hem så ivrig var jag att prova så det passade :-)



Och jodå det gjorde det! De satt som en smäck och himmel så bra det blev!
Som att ha fått en helt ny loungegrupp. Snyggt, ljust och fräscht. Tyget är tjockt och känns som riktigt bra kvalitet samt att det är vattenavvisande. Kunde inte varit mer nöjd.



För dig som undrar så heter dynfodralen Järpön.



Nu ska jag ta mig en kaffe på terassen (i den nya loungegruppen)

Kram M


Inga kommentarer: