söndag 3 januari 2016

After gym, Irish Coffee och vackra blommor

Och så kom kylan till Skåne! En isande bitande kyla ackompanjerat av blåst som går ända in i märg och ben. Som gjort för brasa och mys med andra ord! Fast ibland måste man ju faktiskt ge sig ut också...

Idag gjorde vi årets första pass på gymmet. Det känns så underbart att ha kommit igång med träningen igen och att mannen och jag kan träna tillsammans. Att arbeta upp sin kondition och låta hjärtat jobba samt bygga upp kroppen med styrketräning är det absolut viktigaste för oss just nu och det ska vi fortsätta med!

Sedan mitten av november är vi igång och tränar minst 2-3 gånger i veckan. När man känner hur kroppen svarar på träningen, förbättrar sin kondition och även hur musklerna utvecklas - den känslan!

Nu har vi i all fall landat i soffan och balanserar upp all nyttighet med varsin Irish Coffee :-)

Njuter av vackra blommor från nyårsafton. Tänder upp mina ljus som pimpats med vackra ljusmanchetter från Svenskt Tenn. Ska visa lite bilder från nyårsdukningen och underbaraste buketten jag fick av han jag älskar till månen och tillbaka.

H en fin kväll så ses vi snart igen <3



3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för inspiration i dina bloggar, nyårsaftons meny var från Tildas vin o mat. Löjromstoast, ankbröst med underbar rödvinsås och som avslutning tobleronemousse. Allt var jättegott, som på den finaste restaurang! Gott nytt år! Lotta

Marie sa...

Så himla roligt att höra! Vad glad jag blir <3
Kram Marie

Anonym sa...

Och jag menar så klart Tildas kök och vin, men gott var det! Och äntligen har jag kommit på hur jag får min kommentar publicerad, jag har försökt många gånger! Lotta