onsdag 11 oktober 2017

Ny säng beställd och en titt in i Malmös nya inredningsbutik

Vi har beställt en ny säng till vårt kommande sovrum. Nu är det ju så att vi redan har en fin höj- och sänkbar Carpe Diem säng som är hela 2,10 bred. Men den passar så bra in i sovrummet idag där den står mellan garderoberna, som om den var platsbyggd där, så den får helt enkelt bli kvar i detta rum som snart blir gästrum.

Dessutom har vi sagt - ingen tv i nya sovrummet - så då kan det vara mysigt att ha sängen som man kan ställa i olika lägen i det rummet som också blir ett slags extra tv-rum.

Vi valde än en gång en Carpe Diem säng men denna gång en smalare som är 1,80 bred och med en madrass så man slipper den där skarven i mitten. De hade kampanj på Sova så det var lika bra att slå till och med 8 veckors leveranstid var det hög tid.


Även denna gång blev det en svart säng med det klassiska ulltyget. Det kommer bli supersnyggt till den nya inredningen i sovrummet. Åh, kan redan se framför mig hur jag ska bädda den ;-)


Vi valde de snygga smäckra så kallade champagne-benen i svart. Mmmm mot det ljusa trägolvet.

Och sen, det bästa av allt, som jag trånat efter i åratal - en stoppad sänggavel. Stor, maffig, tjock och alldeles underbar! Tänk den mot den den ruffa putsade väggen, o la la...


Igår var jag i Malmö för att klippa mig och göra nya slingor. Efteråt passade jag på att träffa mitt lilla hjärta för en sen lunch. Käkade supergoda burgare på Surf Schack och pratade om ditt och datt och bara hade så himla mysigt.

Så passade jag på att kika in i Malmös nya snygga inredningsbutik. Det är Slettvoll som flyttat in på Södergatan och de har ju sååå mycket snyggt.


Vandrade omkring inne i butiken och kikade på de snygga miljöerna de byggt upp. Härligt inspirerade och vackert.



Här hemma byggs det för fullt. Nya tillbyggnaden växer och parallellt har de nu också börjat på förrådet. Kanske dags för en liten uppdatering av hur det ser ut snart igen!?

Inga kommentarer: