måndag 19 september 2022

Doftpelargonen Candy Dancer doftar citron




Hej från sovrumshörnan denna måndag!

Ser du växten på det lilla bordet? Det är en doftpelargon som stått ute och växt sig så där stor och frodig i sommar. Fick för mig att jag skulle prova att ha den inomhus nu. 
Jag håller tummarna hårt att den ska trivas lika bra här. Har tidigare övervintrat den i orangeriet och den får väl åka ut där om den inte gillar att ha blivit flyttad.



Namnet på denna doftpelargon är 'Candy Dancer' och den doftar ljuvligt av citron när man drar med handen över bladen. 
Växten får små söta rosa-lila blommor men det är den magiska doften som är det bästa med denna.



Pelargonen står i en lerkruka som inte var så jättesnygg att ha inomhus och någon så stor kruka hade jag inte. Men så var jag in om Jysk idag som öppnat en ny stor butik i Simrishamn och då hittade jag denna kruka/korg. Öppningen var tyvärr lite för smal visade det sig så kanten på krukan stack upp... 
Jag löste det genom att vira snöre runtom och det blev faktiskt riktigt bra.



Så nu kan jag njuta av blomsterfägring och ljuvlig citrondoft när jag sitter i häng-gungan.
Inte dumt alls faktiskt.

Kram M


Inga kommentarer: