torsdag 29 september 2022

Blanda gammalt och nytt i inredningen




Det finns vissa saker i inredningen som jag aldrig tröttnar på. 
Ljuskronan som hänger i taket på loftet är en av dessa.

En av de första sakerna vi köpte till vårt gemensamma hem när vi flyttade ihop. 
Jag älskar verkligen den graciösa modellen - ett riktigt hantverk!

Så himla mysigt att tända den och skuggorna som bildas av ljuset.



Väggen bakom soffan är en del av det vita trätaket som vi har i stora delar av huset. En stor investering vi gjort men så värt det. Jag älskar den ombonade känsla det ger. Kan ligga och titta upp i taket och bara njuta av det vackra träet. Förut satt det gipsskivor som blivit missfärgade av spottar, ingen vacker syn...



Det blir alldeles magiskt vackert sken i den när den är tänd!

Jag älskar att blanda gammalt och nytt. Och så något lite personligt och unikt.
Här har vi en gammal ljusstake i keramik, nya ljuslyktor och så har jag lagt några korkar från speciella vinflaskor vi druckit under en liten glaskupa.

Redan torsdag och full fart mot helgen.
Imorgon ska ni få ett recept på en riktigt god drink som utlovat!

Kram M




Inga kommentarer: