torsdag 22 september 2022

Baka paj med granola och grym rabattkod på Smakbox

Reklam för Smakbox 






Har du testat att baka med granola någon gång? 
Jag blir alltid så inspirerad att testa nya recept när det kommer en ny Smakbox och denna gång fick jag för mig att baka en paj med granola-täcke.

Den ugnsrostade granolan är gjord på havre från åkrar i närheten av Frebaco Kvarn och innehåller bland annat hallon och blåbär och är helt utan tillsatt socker.
Det blev supergott och jag passade även på att smaka det vita teet från Clipper med hallon som kom i samma box.
Det tog ungefär 5 minuter att fixa pajen innan gräddning och receptet hittar du längre ned. 



Vill du också testa Smakbox? Då har jag ett toppenerbjudande till dig just nu. Med koden MARIESANDBLOM får du får hela 25% rabatt på första boxen när du startar en prenumeration. Ingen bindningstid, frakt ingår i priset.

Senaste boxen Startklart innehöll produkter för 527:- och med min rabatt kostar den då endast 149:- Värt att testa eller vad säger du?



Granola-paj

Uteslut socker eller ersätt med t ex kokossocker om du vill ha en nyttigare paj.

Cirka 1 liter bär (t ex jordgubbar, hallon, björnbär, blåbär...)
1 msk potatismjöl + 2 msk rörsocker
2 dl Frebaco Kvarn rostad granola 
Ev lite extra rörsocker att strö över
50 gram smör

Lägg bären i en pajform.
Strö över potatismjöl och socker
Strössla över granola
Skiva smöret i tunna skivor och lägg ovanpå granolan.

Grädda i 175 grader cirka 15 minuter.
Avnjut med en kula vaniljglass




Idag tror jag att jag ska åka iväg och köpa lite nya växter till fönstren i köket och så är jag på jakt efter en stor grön växt att ha i det gamla olivkruset som står vid soffgruppen.

Kram M


Inga kommentarer: