fredag 23 september 2022

Nu mognar vindruvorna och jag binder fredagsbuketter




Bjuder på en bild från "lilla vinbaren" i pergolan idag. Det är ju ändå fredag :-)

Åh, ser du hur druvorna hänger i klasar uppe i "taket"? Jag blir helt lycklig av detta.
Nu mognar vindruvorna och det är snart dags att plocka in de första.

Man får hålla koll innan fåglarna har partaj där. Vi har satt upp en stor örn som flyger i ett snöre över och hoppas att det ska vara avskräckande.



Hösten är en perfekt tid att plantera så funderar du på att sätta en vinranka eller två så kan jag rekommendera att göra det nu. Jag hade en målbild hur det skulle se ut med vinrankorna när vi planerade trädgården och nu är vi där sedan några år tillbaka. Att sitta där under alla druvorna är ren och skär lycka.



Fredagskänslan är på topp. Har städat hela huset. Puh, som det behövdes.
Sen kommer det bästa. Fixa buketter. Dahliorna är fantastiska just nu och det är en fröjd att gå ut och klippa blommor och binda ett par buketter. Här en i rosa, mörkröda toner med lite grönt.



Denna tänkte jag ha på soffbordet i lite mustigare toner som ska passa till detaljerna och textilierna i soffhörnan. Att använda fina löv ger en vacker utfyllnad. Klippte några riktigt mörka från busken vi har på framsidan av huset.

Snart tar jag helg och idag tänkte jag blanda till en ny drink innan maten.
Återkommer om det blev gott.

Happy Friday!
Kram M


Inga kommentarer: