måndag 13 maj 2019

Nya trädgårdsprydnader och terasshäng

Måndag, ny vecka och idag fick vi äntligen bytt till sommardäck. Så här sen tror jag aldrig jag varit någon gång förut men det har liksom kommit en massa emellan hela tiden så har inte fått loss den där tummen förrän idag alltså.

Jag lovade ju att visa vad vi köpte med oss från Österlen Garden Show i lördags och det blev ett par betongansikten på armeringspinnar som man sticker ner i jorden.


Tyckte dessa var så fina - ett vitt och ett svart ansikte - som får symbolisera att olika är bra och att kontraster är fint.

Jag stack ned dem i en av odlingsbäddarna bredvid den stora rosmarinen. Visst är den helt enorm och nu blommar den så vackert med små blå blommor. Rosmarin är en av mina favoritörter och vi har 3 stycken rosmarin-plantor i bäddarna. De har klarat vintern mycket fint som synes.


I lördags hade vi så härligt terasshäng efter att vi varit iväg på trädgårdsutställningen. Som man längtat efter just detta med sol, värme och att sitta i vår lounge-hörna på terassen.


Varsitt glas vitt vin och en skål med jordgubbar kan ju få vem som helst att bli lite lyckligare.


Våra träd är alldeles sprickfärdiga och jag längtar tills de ska bli gröna nu. Persikan och nektarinen har fina blad men ännu väntar vi på gleditsian bakom lounge-gruppen och alla klotrobinor och plataner.


Utomhusmatta med vackert mönster finns här. Just nu 20% rabatt! (tom 19/5)






Tipsar om att Lindex har 20% på alla bh med koden bramay20 till och med 15/5. 
Dags att uppdatera byrålådan med lite nya fina skapelser.



Hoppas ni fått en fin start på veckan!
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



Topp / Kjol / Solglasögon / Armband / Skor / Väska

Inga kommentarer: