onsdag 15 maj 2019

Den där ljusstaken och dagens klipp

Inlägget innehåller annonslänkar


För ett tag sedan köpte jag något som jag spanat in länge och som man sett mycket av i inredningsvärlden senaste året - nämligen den tjusiga ljusstaken Berlin, design Jonathan Adler.

Jag gillar verkligen designen med kontrasterna i denna ljusstake. Kantigt möter runt och guld möter silver. Att den består av både guld och silver blir också en brygga till att blanda metaller i samma rum som annars kan vara lite knepigt.


Ljusstaken finns i tre olika storlekar och jag köpte den mellersta (den med två cirklar). Jag önskade mig egentligen två för det är något med par i ljusstakar som jag tilltalas av. Ville ha två olika höjder men tyckte det blev för dyrt.

Men så såg jag att de fanns på rea och då slog jag till även på den lilla ljusstaken och titta så fint det blev ihop med dessa två! Dyra, men ack vilken klassiker.



Även om kvällarna är mycket ljusare nu är det så mysigt att tända ljus på soffbordet tycker jag. Ja, jag tänder ganska ofta fast det inte är mörkt ska jag erkänna.


Nu är det ju även piontider och det är en av mina absoluta favoritblommor. Köpte en ensam mörk skönhet som jag stack i resterna av grönt från en gammal bukett och den blev som ny.





Så kul att ni uppskattar dagens klipp!




Nu blir det en tur ner till den gröna gårdsbutiken för att handla lite gott till kvällens middag. 
Lille-lördag och pasta med het scampi står på programmet denna soliga men kyliga onsdag.

Kram M <3






Sneakers / Shorts / Keps / Halsband / Linne / Väska

Inga kommentarer: