torsdag 30 maj 2019

Bröllopsdag och skaldjur i orangeriet

Igår hade vi 4-årig bröllopsdag. Blomsterbröllop säger vissa och fruktbröllop säger andra. Det sistnämnda låter lite märkligt (?) så vi kör på blomsterbröllop tycker jag. Blommor är ju något av det bästa jag vet.

Att få fira ännu en bröllopsdag fyller mig med oändlig tacksamhet och känslorna är "all over the place" en dag som denna. Ni som följt mig länge här vet vad som hände och oron som bor inom mig men nu vill jag bara fokusera  på lycka, kärlek och tacksamhet för vår bröllopsdag och alla andra bonusdagar.


Vi bestämde att vi skulle köra någonstans och äta en god lunch och valet föll på Buhres i Kivik - en fisk- och skaldjursrestaurang som man aldrig blir besviken på. Dagens var en pankopanerad torsk med god ratatouille, citroncreme och färskpotatis. 

Innan maten får man flera sorters sill och sallad som ingår i priset och kaffe efter maten. Hur gott som helst och som vanligt var det många med oss som käkade lunch här i mysig miljö.


Buhres har också en fantastisk fiskbutik och vi hade beställt skaldjur som vi hämtade upp. Älskar att gå där och titta på alla delikatesser som ligger så vackert på is i diskarna. Butiken är fylld med massor av andra delikatesser förutom fisk och skaldjur som t ex, ostar, kex, desserter, färdigrätter, bröd, choklad, kryddor och det är nästan alltid något extra som slinker ned i kassen.


På vägen hem stannade vi på en handelsträdgård och köpte två syrenbuskar. Vi har pratat om det länge och det är något jag saknat i vår trädgård så när mannen undrade om vi inte skulle köpa två buskar i bröllopspresent så var jag genast med på noterna. Bästa presenten ju.


Så dukade vi upp för en härlig skaldjursmiddag med havskräftor och färska räkor i vårt orangeri denna soliga kväll. Till det nybakad baguette och Altesse-ost. Och champagne.

Sen satt vi där länge med öppna dörrar och mumsade och pratade och lyssnade på musik hela kvällen. 


Idag ska det planteras syrenbuskar och jag tror vi hittat en bra plats. Syrener som förhoppningsvis ska blomma för oss många bröllopsdagar framöver.

Dagens tips blir att här är det 25% på all skönhet - men bara idag så passa på att klicka hem favoriterna!


Ha en härlig Kristi Himmelfärdsdag!
Kram M <3


Inga kommentarer: