onsdag 8 maj 2019

Mjuka naturtoner på loftet

Inlägget innehåller annonslänkar




Igår stylade jag om lite uppe på vårt loft som ju också är tv-rum. Ett nytt litet sidobord som jag valde i en tävling jag vann hos Jotex var en av anledningarna till att jag var sugen på lite förändring.

Naturtoner ligger mig varmt om hjärtat och mjukar upp de övriga baskulörerna vitt, svart och grått så jag fortsätter att inreda i den färgskalan.


Ett par nya kuddfodral i en perfekt brun-beige nyans från HM Home blev fint mot den ljusa soffan och den svarta kudden med elefanter från Svenskt Tenn som hängt med i många år skapar tyngd. En rund kudde i sammet mjukar också upp känslan och "busar till det".

Pampasgräs är fortfarande en favorit hos mig med sina fluffiga plymer. Mjukt fluff, det är fina grejor det!


Plädar och fårskinn ger en ombonad och inbjudande känsla till att krypa upp i soffhörnet. Jag älskar att bulla upp med många kuddar bakom nacken så det känns som man ligger och svävar på ett moln när jag tittar på tv.


Att tillföra grönska är viktigt för att hitta den rätta balansen till de neutrala färgerna. Växter och grönt tillhör trä-elementet och gör enormt stor skillnad. Tända ljus är eld och det är egentligen det enda eldelement som behövs för att göra inredningen komplett.

Kommer ni ihåg: Beige/bruna toner är jord, vitt är metall, svart är vatten enligt läran om Feng Shui.


Det lilla bordet i pulverlackat järn finns här och just nu är det 20% rabatt på det om ni anger koden SUMMER20 i kassan!

Jag längtar så efter värme nu, våren är verkligen seg i år. Vill städa ut orangeriet och sommarmöblera det så att vi kan sitta där igen. Men växterna tar upp all plats just nu så det är bara till att vänta på att temperaturen ska stiga så att de kan flytta ut och ge plats åt oss.

Ikväll blir det middag hos grannen med italienska vänner. Ska bli mysigt.
Ha en fin lille-lördag så ses vi snart igen.
Kram M <3

This post contains adlinks from Adviral



1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6.

Inga kommentarer: