måndag 27 maj 2019

Liljekonvalj, lycka och sorg

Inlägget innehåller annonslänkar



En blek sol skiner in i vardagsrummet och silas genom de tunna gardinerna denna kyliga måndag i slutet av maj. På bordet står Äng-vasen fylld med liljekonvalj. En av de vackraste blommorna jag vet. Inte för inte hade jag dem i min brudbukett. Lyckliga minnen.


Det här måste vara den kyligaste maj månad på länge. Och blåsigaste. Tända ljus känns helt rätt.


Det har varit en känslosam helg. Jag har gråtit mycket och bara låtit känslorna skölja över mig. Första morsdag utan mamma. Vi har i alla år firat med familjen och träffats för att äta middag ihop och ge mamma ett paket med något hon önskat sig. Och så har vi plockat liljekonvalj.


I år blev det inte så. Vi samlades pappa, min son, mina syskon och jag och körde tillsammans till kyrkogården för att sätta liljekonvalj i en vas i minneslunden. Det gör så ont i bröstet. Fortfarande så overkligt att min friska, pigga mamma inte ska komma springande i sina höga klackar.

Tur att jag har familjen som finns där vid min sida med varma kramar och alla har ju sina minnen. Det var fint ändå och sedan körde vi hem till min syster och åt lunch och barnen lättade upp stämningen.

Som om det inte var nog med gråt satt jag sedan och titta på Mamma-galan på kvällen och grät ännu mer över utsatta kvinnor och barn i världen blandat med min egen sorg. En gråtfest utan dess like.


Ljusstakar Berlin Candle Holder medium här, small här.



Dagens tips är att Ellos Home har upp till 25% rabatt på heminredning, inkl. möbler!
Det finns verkligen så otroligt mycket snyggt så jag tycker absolut ni ska kika in.
Kampanjpris gäller t.o.m. 4/6.

Ha en fin måndag så hörs vi snart igen!
Kram M <3



Inga kommentarer: