fredag 7 december 2018

Skapa vinterstämning i sovrummet

Inlägget innehåller annonslänkar



Kallt och ruggigt både ute och inne dessa dagar och då gäller det att försöka skapa en varm och skön känsla inomhus. För precis som när vi själva sätter på oss varma tröjor, stickade koftor och gosiga halsdukar så behöver vi även fixa till vår inomhusmiljö för att kompensera det kala och kyliga utanför fönstren.

Jag har fått en del frågor hur man kan göra sovrummet mer ombonat, mysigt och med en värmande känsla nu på vintern och speciellt i juletid.

Det passar ju väldigt bra för jag har faktiskt precis fixat till just lite vinter- och julstämning i vårt eget sovrum.  Detta gör man ganska lätt med lite tjockare, mjuka textilier i lugna sköna kulörer och så sätter man till en eller flera julblommor, en vacker ljusstake och såklart en stjärna eller adventsstake.


För att skapa riktigt mysig vinterstämning valde jag pläd och kuddar i mjukaste fuskpäls samt ytterligare en kudde med vintermotiv. Här i form av en ren.


Rummet fick genast en helt annan stämning och något mjukare och gosigare än att svepa in sig med pläden finns ju bara inte.


Just min pläd och kuddar i fuskpäls kommer från HM Home men verkar vara slutsålda. Men nedan har jag hittat flera lika fina åt er!

Den fina bordslampan från House Doctor hittar ni på kampanj just nu. Med min kod SBLOMMAN21 får ni just nu 21% rabatt på denna. Tjoho. Du hittar lampan HÄR.


Vad tycker ni? Visst blev det inbjudande och mysigt? Jag är i alla fall hur nöjd som helst.


Jag får jättemånga frågor om den runda spegeln också. Den är faktiskt också på kampanj just nu. Använd koden SBLOMMAN21 även här så får du 21% rabatt. KLICK.

Plädar i fuskpäls hittar ni här:


Pläden Rudolf med renlook var superfin. KLICK.


Pläd i grå fuskpäls. KLICK.




Lyxig pläd från Artwood. Använd koden SBLOMMAN21 och få 21% rabatt. KLICK.


Fuskpälspläd - en riktig budgetvariant för 99 kr. KLICK.


Gosiga pläden NANNA i beige fuskpäls. KLICK.




Pläden NALLE med björnlook. Finns även i kudde. KLICK.



Lycka till med att skapa vinterstämning i sovrummet!
Kram M <3



Inga kommentarer: