fredag 5 juli 2019

Så inreder man stora fönster utan fönsterkarm

Inlägget innehåller annonslänkar




Idag vill jag tipsa er som har stora fönster utan fönsterkarmar hur man kan inreda så att energierna inte rusar. Med stora fönster kan känslan lätt bli lite orolig och omysig. Man pratar om att chi-flödet (energierna) får full fart in genom fönstret och fortsätter in i rummet på ett sätt som gör oss oroliga.

Vi har själv ett stort fönster där den gamla ytterdörren tidigare satt och när vi fick det på plats var första känslan - wow så ljust och härligt - men också hjälp kommer vi att känna oss uttittade nu och vad kan man göra för att lugna detta?

Med ett hängande föremål som t ex en lampa eller som här en ljusring har man kommit en bit. Sedan kan man ställa en stor urna eller en stor växt på golvet framför fönstret. Även fårfällen på golvet hjälper till att stoppa de rusande energierna. En matta gör samma sak.

Man kan också ställa en låg bänk med en lampa, växter, ljusstakar, en vas osv framför fönstret eller varför inte en avlång blomlåda på ben och fylla med växter.



Ljusringen brukar jag klä med något grönt. Eucalyptus på vår och sommar och med någon barrväxt när det närmar sig jul. Men nu på sommaren bleknar eucalyptosen så snabbt så denna gång valde jag faktiskt fejk och det blev jättebra om jag får säga det själv. Här hittar du eucalyptuskvisten jag har använt mig av. Det är alltså en endas kvist jag klipp mindre bitar av och fäst med grön ståltråd.


Igår orkade vi inte laga middag så vi körde in till lilla staden för att käka pizza. Gårdens Café och Vedugn har sååå goda pizzor och har även utökat sina platser så att det finns mer sittplatser inomhus när vädret inte tillåter att man sitter i den fina trädgården. Unnade mig ett glas rött också.


Vår favorit är La Strada med bland annat italiensk skinka, grillade kronärtskockor, ruccola och vitlök.


Ni vet väl att ni hittar massor av Österlentips här hos mig under kategorin "Österlentips" och här hittar ni mina allra bästa Österlentips.

Ja så var det redan fredag igen och jag får önska er en fin sådan!
Kram M <3


2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaf har flyttat in till ett hus där vardagsrummet har tre stora golv till takfönster...2,30 breda... kan du visa något med ditt tips ovan "bänk med en lampa, växter, ljusstakar, en vas osv framför fönstret eller varför inte en avlång blomlåda på ben och fylla med växter." Jag hittar inte något så det blir snyggt!

Unknown sa...

Vas och hängalternativet ser jag ju såklart 😊