fredag 21 december 2018

Fint utanför dörren i juletid

Inlägget innehåller annonslänkar


Fredag och inte vilken fredag som helst utan sista fredagen innan julafton. 3 dagar kvar till julafton, inte klokt! Jag var i Malmö igår hos frissan och blev julfin i håret. Shoppade de sista (?) julklapparna och passade på att ta en snabbfika med sonen. Han tyckte jag var så stressad och det var jag allt... Ska verkligen försöka varva ned nu.

Hoppas hinna undan det mesta av jobbet nu på förmiddagen för att sedan åka iväg och äta lunch med mannen och sen vill jag bara hinna slå in julklappar och ha en lugn och mysig fredagskväll.


Det där med en vit jul kan vi nog glömma här i södern.... Just nu är det så grått, så grått. Dimmigt och regnigt. Har försökt skapa lite julstämning utanför entrén ändå. En liten julgran med en slinga känns välkomnande. Ser ni tunnan bredvid? Det är en eldtunna från Elementi och vi ska bara fixa lite gas så den går att tända - ska bli sååå mysigt.


Jag har stuckit ned lite tallris i en korg med jord och en rostig krona och satt en batterislinga i och så har jag lagt ut granris lite här och där i singeln.

Marschaller i fina svarta behållare av metall som kan fyllas på med refill är smart. Finns HÄR.

Hyacinter i en skål med mossa och kottar håller hur länge som helst i kylan. De slår inte ut men jag tycker faktiskt de är allra finast i knopp så detta är perfekt.


Får många kommentarer om mina gamla skridskor som jag pyntar med varje jul. Tycker det är ett fint och roligt inslag som skapar vinterstämning.


En sådan här marschall är en perfekt gå-bort-present i juletid. Vem blir inte glad för en sådan!?


Kan också passa på att tipsa om att Lindex har minst 20% på underkläder med koden 1851ukl

Ha en fin fredag och stressa inte för mycket
Kram M <3


Inga kommentarer: