tisdag 4 december 2018

Hänga kulor i fönstren och tips på julstrumpor

Inlägget innehåller annonslänkar



Efter en fantastiskt god lunch på Nordic Sea Winery bestående av ljuvligt len fisk- och skaldjurssoppa med krutonger och aioli bänkar jag mig på nytt framför datorn.

Tänkte dela med mig av ett tips på juldekoration som är både enkelt men samtidigt effektfullt. Pysslade med detta igår kväll och tyckte det blev riktigt fint.


Jag hängde nämligen upp julgranskulor på lite olika nivåer i våra två fönster i det kombinerade vardagsrummet och köket. Beroende på hur stora fönster man har kan man ju välja det antal kulor som passar bäst. Själv ville jag ha ganska neutralt så jag valde vita/silverfärgade kulor som svävar ovanför de nya adventsstakarna.


Jag trädde bara in vanlig sytråd i öglorna. Det blir nästan osynligt och det var den effekten jag ville ha. Vill man kan man ju istället välja att hänga kulorna i vackra band som framhäver upphängningen.

De senaste åren har det blivit väldigt poppis att hänga upp julstrumpor redan i början av december. En tradition som inte är så ny egentligen och från början hängde barnen upp sina strumpor ovanför öppna spisen dagen innan julafton. Hade de varit snälla fick de en liten leksak eller godis men hade man - ve och fasa - inte varit snäll blev det en kolbit istället... Men nu så hänger vi alltså upp våra julstrumpor mycket tidigare och de går att placera precis var som helst faktiskt.


Jag har fått frågan var man kan hitta fina julstrumpor och här kommer lite inspiration till er:


Julklappsstrumpa i sammet med hänge och tofs upptill. KLICK.



Strumpa i grön sammet med bomullsfåll finns i flera färger. KLICK.



Lyxig strumpa i fuskpäls. Finns även i vitt. KLICK.



Cremefärgad strumpa med snöstjärna och små bollar. KLICK.



Härlig liten julstrumpa från danska House Doctor. Finns i flera färger. Fint att blanda många. KLICK.




Stickad julstrumpa till budgetpris. KLICK.





Quiltad julklappsstrumpa i linne med hänge upptill. KLICK.






Julstrumpa i quiltad sammet dekorerad med små bollar. KLICK.



Hoppas ni hittade något fint!
Kram M <3




This post contains adlinks from Adviral



1. Pläd / 2. Juldekoration / 3. Ljuslykta / 4. Ljuskrona / 5. Julgransdekoration 2-pack / 6. Väggpanel / 7. Kuddfodral

Inga kommentarer: