lördag 1 december 2018

Nya adventsljusstakar och juliga detaljer

Inlägget innehåller annonslänkar




Första december och nu går vi in i julmånaden. Jag vill stanna tiden, trycka på paus-knappen så att man hinner njuta ordentligt. Det går ju så fort nu. Jag hinner inte med. Älskar de här veckorna innan jul. Nästan ännu mer än själva julen faktiskt. Pynta, baka, lyssna på julmusik, dricka glögg, äta massor av saffransbullar och pepparkakor, mysa framför brasan....

Men idag är det i alla fall äntligen dags att öppna adventskalendrarna som stått och väntat på oss ett bra tag nu. Te, lakrits och skönhetsprodukter - det är ju bara för härligt.

Stjärnorna och ljusstakarna står tända och idag vill jag visa er våra nya adventsljusstakar som står i fönstren i det stora rummet, husets hjärta.


Jag ville ha ett par höga ljusstakar. Vi har ett stort rum med rejält högt i tak så det behövs lite större detaljer för att det inte ska bli för plottrigt. 


Det kanske inte syns men dessa är faktiskt hela 70 cm höga och jag är väldigt nöjd. En mix av modernt, klassiskt och tradition, precis som jag gillar.




Vita hyacinter i hycacintvas är ett måste i fönstret och så de fina betonggranarna från DBKD.


I andra fönstret lilla silverängeln från Svenskt Tenn som jag haft i hundra år och så hjortarna som också de blivit en kär tradition.  Eller rådjur var det visst när jag googlade, haha. De finns i alla fall stående par HÄR, liggande par HÄR.

Uppdatering - det liggande paret tog slut på länken ovan men HÄR finns fler.


Duk på bordet, hyacinter i kruka med mossa, hjortarna (rådjuren hmmm), små stjärnor i antiksilver och en massa ljus och ljuskoppar. Mysigt på matbordet varenda dag.


Idag bär det av på adventsfest och vi har fått förrätten på vår lista. Det ska fixas Toast Skagen till 18 personer så det ska skalas räkor och hackas och blandas och fixa.

Men först. Adventskalendrar, kaffe och mys.

Ha en underbar 1 december! Kram M <3



Inga kommentarer: