måndag 10 december 2018

Andra advent och tips på julklappsinslagning

Inlägget innehåller annonslänkar


Så har man firat helg och andra advent. Två ljus är tända i adventsstaken och håll i hatten så fort det går nu. I år har vi flera adventsstakar utplacerade på olika ställen i huset och det är lite mysigt tycker jag. Att man kan sprida ut det för de brinner ju fort ner de där ljusen...


Så här ser det i alla fall ut uppe på loftet - i vårt tv-rum. En enkel ljusstake i antikguld inköpt för flera år sedan. Passar bra tycker jag för här uppe är det en ganska sparsmakad stil. 

Några tallriskvistar i en hög vas, en julkula fylld med lakrits och julkuddar i en sober rostbrun färg med guldstjärnor. Mer behövs egentligen inte för att skapa julstämning. En elektrisk stake i fönstret också som inte syns i bild.


Helgen försvann i ett huj med tjejmiddag i Malmö i fredags och julkonsert med Niklas Strömstedt på Ystads Teater i lördags. Åh så bra! Vi hade bokat räkmacka och ett glas vitt (till mig) före showen i den vackra teaterrestaurangen och det var bara sååå mysigt och vackert julpyntat. Igår skrotade vi mest omkring och hade en riktigt skön och lat söndag. Tog en promenad, fikade, kollade på Så mycket bättre på Play, läste lite, lagade pasta Carbonara. En sådan dag som man behöver ibland.

Så blev det måndag och bara två veckor till julafton. Och inte har jag köpt en enda julklapp. Mannen fyller dessutom på juldagen... Kanske dags att ta tag i det där snart.

Typiskt mig att fundera på julklappspapper och hur man ska slå in och paketera klapparna innan de ens är inköpta. Ska det vara guld, silver, glitter? Eller kanske naturfärger och gröna dekorationer?

Hittade lite inspiration:





Och såklart letade jag upp lite fina tips på julklappsinslagning till er:
























Önskar er en fin start på veckan!
Kram M <3





Inga kommentarer: