torsdag 28 december 2017

Ljuset är tillbaka, anemoner och tips på nyårsmeny

Visst känns det att vi går mot ljusare tider? I alla all tyckte jag att det kändes så igår. Ett härligt ljus i vårt casa som jag inte sett på länge!

Fick tillbaka min energi och körde lite välbehövlig städning i köket. Ugnarna gjordes rena och jag tömde ut allt ur kylen, slängde och sorterade och skurade hela kylen och alla lådor och fack så att det glänste och sken.


Jag kunde inte motstå en bunt anemoner när jag var på torget häromdagen. Älskar dessa vackra små blommor som ger en föraning om våren. Det fick bli en vintrig/julig/vårig lite rufsig bukett på matbordet.


Hörrni, nu är det inte många dagar kvar till nyårsafton! Har ni planerat nyårsmenyn än? Om inte tipsar jag på min andra blogg om massor av tilltugg, förrätter, huvudrätter, desserter. Allt med förslag på passande vinförslag. Så kika in på Tildas Kök och Vin!


Man vill ju egentligen inte att tiden ska gå fort men jisses som jag längtar efter att börja inreda i tillbyggnaden nu! Det kliar något enormt i inredningsnerven!!

Några veckor till - sen så.... Tror jag får fortsätta städa lite för att lindra min frustration, haha. Skafferiet står på tur.

Allt gott!
Kram M <3

Inga kommentarer: