onsdag 20 december 2017

Vårt nya stora fönster

Jag kom på att jag inte visat så mycket av det nya stora fönstret i vårt vardagsrum/kök! Det var ju där vi tidigare hade den röda dörren som kändes väldigt konstig att ha som ingång.

Nu blir det ju en ny entré och därför ersatte vi dörren med ett stort fönster och nu har även spröjsen kommit på plats. Den var röd på baksidan när vi fick den så jag fick börja med att måla den fyra gånger det första jag gjorde, puh...

Men så bra det blev! Vilket härligt ljusinsläpp. Till våren eller sommaren ska vi bygga ihop de två gräsmatte-fyrkanterna till en stor och ta bort gången mellan. Plantera lite buskar och växter så det ser fint ut både inifrån och utifrån.

Här kommer ett litet bildregn på rummet där ni ser fönstret som gör att mitt hjärta tar små skutt av lycka:








Inga kommentarer: