tisdag 26 december 2017

Annandagen och lite tips på rea

God fortsättning önskar jag er!

Hoppas ni mår bra och njuter av ledighet och lata dagar, mycket mat och att skrota runt som sig bör dessa mellandagar. Själv tror jag att jag drabbats av den stora jultröttheten för Oh My så trött jag är idag....  Det känns som jag inte får upp ögonen ordentligt och att det är ett ton grus i dem. Har dessutom fått några märkliga kliande utslag (allergi?) som inte är så upplyftande.


Så jag ska försöka ta det lugnt idag. Mannen målar balkar i nya hallen och sovrummet och jag vill ju också men vet inte om jag orkar... Jag är inte så bra på det där med att göra ingenting. 


Vi hade i alla fall en världsmysig julafton hemma hos mina föräldrar i Malmö med sonen, min syster och bror med familjer. Många barn och vuxna och hund och bullrigt och stökigt och mysigt. Mycket mat, glada skratt och tomten kom såklart på besök. Det var mest barnen som fick julklappar och det är rätt skönt det där att man inte behöver köpa hundra paket till tjocka släkten längre. Man ger bara sin egen lilla familj och det tycker jag är väldigt bra och det blir inte att man köper en massa onödigt bara för att man ska. Jag fick själv en fin kofta, ett presentkort och lite skönhetsprodukter.

Vi stannade över på natten och det var skönt att inte behöva köra hem till Österlen mitt i natten utan kunna vakna upp på juldagsmorgonen (även om jag somnade först kl 06:00...) och äta låååång frukost tillsammans.


Juldagen är mannens födelsedag men vi ska fira den senare ihop med min egen någon gång nästa år när det börjar bli klart med bygget här hemma.

Men vi såklart firade lite själva här hemma igår. Bubbel och löjrom medan presenten packades upp. Jag hade köpt en supersnyggt skinnförkläde i konjaksfärgat kalvläder och det invigdes när vi lagade till födelsedagsmiddagen som bestod av ugnsbakat hjortinnanlår, jordärtskockspuré, rödvinsreduktiion och skogschampinjoner. Mums!

Så öppnade vi en flaska vin från Sydafrika som vi sparat till ett speciellt tillfälle. Väldigt gott och väldigt mysigt.



En massa fint på rea hittar man också just nu. Den här populära ljusstaken från Georg Jensen till superbra pris hittar du på Designonline just nu.

Favoritservisen och klassikern vackra Mon Amie på rea hos Roayl Design till superbra pris.


Kanske en urläcker champagne-kylare till bubblet på nyår! Denna skönhet finns på Campadre


Ha en riktigt mysig Annandag jul!
Kram M <3





Inga kommentarer: