onsdag 5 oktober 2022

Ett stort bord kräver maffiga detaljer




Jag är fortfarande så otroligt glad för vårt nya matbord.
Det blev precis så bra, om inte bättre, än vad jag kunde föreställa mig.

Ett stort bord kräver maffigare detaljer annars blir proportionerna lite tokiga. 
Här har jag valt en hög vas med spretig eukalyptus på ena ändan och höga järnljusstakar i den andra. 
Där emellan en stor keramikskål och lite större ljuslyktor. 




Något annat man kan tänka på när man dekorerar ett stort bord är att inte låta det "tippa" över på ena sidan. Det vill säga att man har ett högt föremål på den ena ändan och något lågt på den andra.

Sedan väljer man föremål med olika höjder för att skapa balans och liv.



Idag är jag på väg till Malmö för lite shopping och ett inredningsevent.
Det ska bli superkul!

Kram M

 

2 kommentarer:

Ingela sa...

galet snyggt bord, var har du hittat det?

Marie sa...

Tack så mycket! Vi är otroligt nöjda med bordet. Märket heter Kristensen Furniture och är danskt men har flera återförsäljare i Sverige. Vi köpte vårt på Thuleslund Möbler i Skåne.