torsdag 15 november 2018

Tips på fina stearinljus

Inlägget innehåller annonslänkar






Det finns ljus och så finns det LJUS. Håller ni med mig? Vilken skillnad det är på olika stearinljus. Eftersom jag är en ljusfantast av rang går en stor del av lönen till just ljuskontot. Och då vill man ju ha bra ljus. Sådana som brinner med en stadigt klar och vacker låga utan att rinna eller droppa. Både Ikea och ICA har helt ok och prisvärda vita ljus tycker jag. Bra "vardagsljus" helt enkelt.

Men när det kommer till färgade ljus eller "finljus" är det svårare att hitta bra alternativ tycker jag. Jag har testat färgade ljus av både dyrare och billigare variant med tveksamt resultat.

Och nu - nu har jag hittat ljusen! På samma ställe där våra vackra ljusstakar är inköpta. Här har de nämligen fantastiskt vackra så kallade herrgårdsljus. Långa, glansiga och nätta, precis som jag vill ha dem. De finns i ett tio-tal olika färger och de ni ser på bilderna nedan är i färgen Lin. Den blev klockren till de kromade ljusstakarna och linneduken.




Ljusstakarna i försilvrad mässing finns i olika storlekar. Visste du förresten att Ciaro di luna betyder månsken på italienska?


Bjuder på lite bilder när mörkret sänkt sig över Casa Vik också.




Igår blev det en heldag i Malmö där jag hann med både att jobba en stund på café (det är något visst och härligt med det), shoppa lite julpynt och äta lunch på Kasai in the sky med en fantastisk utsikt. Var tvungen att ta lite selfies och händelser från toaletten, haha, vilket gigantiskt fönster rakt ut över havet. Man blev nästan yr av att sitta där..

Kram M <3



Inga kommentarer: