torsdag 22 februari 2018

Årets första semla, buketter och små vaser

Inlägget innehåller adlinks





Jag är så glad idag! Min lilla blå bil gick igenom besiktningen utan anmärkning. Vi har ju en annan stor bil också men det här är min pärla som hängt med mig i vått och torrt, solsken och oväder, i arton års tid... Varje år tänker jag att det är nog sista gången den går igenom men se den tuffar på! Har inte lust att lägga ut en massa pengar på dyra reparationer på en så pass gammal bil så det här var helt perfekt. Håller tummarna att den håller ett tag till nu.

Och hur kan man fira bättre en snöig torsdag med lite sjukstuga än att åka iväg till grannbyn som har världens godaste semlor och bjuda min andra hälft på lite gofika när han är krasslig. Kopparna hittar ni i min webbshop!


Att det sedan kom ett blombud från Interflora.se och levererade en ljuvligt pastellig bukett gjorde ju inte saken sämre. "Ljuv vår" heter denna och gör verkligen skäl för namnet; ranunkel, prärieklocka, vaxblomma, tistlar och eucalyptus i skön symbios.


Dagens lilla tips från mig är de här söta vaserna till ett löjligt lågt pris - de kostar - håll i hatten nu - 12,30 kr styck och du hittar dem HÄR. Just vaser får man ju aldrig för många av och att sätta samman ett antal glasvaser så här med enstaka blommor i är ju bara så himla snyggt. Världens bästa och billigaste bordsdekoration!


6 kommentarer:

Marie sa...

Hej, tack för en bra blogg! Vet du hur stora de små vaserna är, står så konstigt på Hemtex sida, storlek 7x7 cm, och sen står det höjd 20 cm......vet du om de är 7 eller 20 cm höga? Tack på förhand! /Marie

Marie sa...

Ha! Jag har också en liten blå bil som är 18 år den med�� Har tänkt som du i många år "i år går den nog inte igenom", och i höstas, för första gången blev det så! Fick laga för några tusenlappar, så nu hoppas jag att den hänger med mig några år till�� Lite lustigt tyckte jag när jag läste om din lilla blå bil.....�� / Marie

Marie sa...

Tack så mycket! Så glad jag blir <3 Roligt att du gillar bloggen.
Jag tror de är 20 cm höga men har bara sett dem på bild och tyckte de såg superfina ut och vilket pris!

Marie sa...

Ja men så himla glad man blir när ens lilla pärla tuffar på efter så många år! Håller tummanra att våra små blå får vara med oss länge till! Och vad lustigt, vad jag förstår heter du också Marie :-)
Trevlig helg! /Marie

Marie sa...

Ja, det stämmer🙂 Trevlig helg! /Marie

Marie sa...

Ja, det stämmer �� Trevlig helg till dig med! /Marie