fredag 16 november 2018

Aprikosfärgade amaryllis i min helgbukett

Inlägget innehåller annonslänkar





Fredag, solen skiner och man kan ju inte bli annat än lite lyckorusig. Jag ska bege mig in till stan och skicka iväg vår gamla PH5-lampa som jag sålt på Blocket. Så glad att den får komma till användning hos en ny familj. Gillar den jättemycket och den hängde i vår gamla lägenhet men här passar den tyvärr inte in någonstans. 

Älsklingen tömmer och packar ihop bubbelpoolen, det var visst lite mer jobb än vi trodde, men nu är det snart klart. Vid frukosten uttryckte han en önskan om att vi skulle köpa lite olika goda skaldjur till kvällen och undrade om jag var med på den idén. Nä, jag vill hellre ha tacos... Haha, såklart vill jag ha skaldjur. Bästa fredagsmyset ju! Längtar redan.

Så här fint ser det ut på soffbordet just nu. När jag var i Malmö i onsdags gick jag förbi torget och de packade precis upp aprikosfärgade snittamaryllis och det gick ju bara inte att motstå.


Jag blev så förtjust i den färgen redan förra julen och det har inte avtagit kan jag säga. Tycker den är så himla vacker och speciellt tillsammans med eucalyptus. Det doftar underbart i vardagsrummet.


Gillar vita och riktigt mörkröda amaryllis också. Den senare får det nog bli längre fram emot jul. Amaryllis är för mig lite som sommarens pioner. Man få inte nog helt enkelt. Kanske för att det är en så kort period de finns? 


Gardiner HÄR, lampa HÄR, soffbord HÄR, ljuslykta HÄR, pläd HÄR.

Så vill jag tipsa er om att Jotex har 20% på all julbelysning fram till söndag den 18/11. Passa på om du inte redan haffat en ljusstake eller stjärna.

Rabatten dras automatiskt av i kassan. Dessa är så himla fina tycker jag. Bra pris och nu dessutom nedsatta!




Och är ni sugna på en mysig adventskalender att pigga upp varje morgon med så kan jag tipsa om att HÄR är det nu 20% på alla kalendrar inom skönhet. Den på bilden nedan har jag klickat hem. Bara 14 dagar kvar nu....


Ha nu en riktigt härlig fredag!
Kram M <3



Inga kommentarer: