fredag 15 oktober 2021

Soothing Beige - den nya väggfärgen




Nu kan jag äntligen visa er resultatet av ommålningen här hemma!
Jag är nöjd, nöjd, nöjd... som man säger :-)

Jisses, som jag slitit med att maska och måla och hoppa upp och ner på stegar i en hel vecka. Men det är värt allt för det blev som sagt så himla bra!



Vi hade förut en grå kulör på väggarna i vardagsrum/kök och lilla hallen men det här stora rummet är så svårt med ljuset som strömmar in från alla väderstrecken plus takfönster och gavelfönster högt upp. Därför upplevdes den grå kulören väldigt kall i vissa lägen och blev nästan ljusblå, vilket jag inte alls gillar, trots att den kulören skulle vara ganska neutralt grå.

Det har tagit mig ett helt år att komma fram till rätt nyans. Jag ville ha en varm beige ton, men inte för klistrigt varm och den fick inte förvandlas till gul, rosa, grön osv efter dygnets timmar...

Till slut fastnade vi för två olika kulörer som vi provmålade och den som var vårt Wildcard blev den som vi valde! Den blev jätte-jätte-fin när den kom upp på väggen.





Kulören heter Soothing Beige från Jotun Lady och vi målade med en lyxig helmatt färg som ger ett sofistikerat och snyggt intryck på väggarna. Kulören är en dämpad beige ton med en del svärta i sig som passar mycket bra till vårt mörka golv och allt det vita.

Mannen som var ytterst skeptisk till hela detta projekt säger nu att det var det bästa vi gjort och att jag aldrig får måla om nu, HA!



Efter att ha levt i princip utomhus hela sommaren kliar det åter i inredningsfingrarna och vi har faktiskt beställt hem lite nya möbler som jag ser fram emot att visa er framöver när de kommit på plats.

Men nu är det fredag igen - hur fort går inte veckorna alltså!?! Här har det städats och handlats idag för imorgon ska vi ha middag och vinprovning för 3 par vänner. När hände det senast liksom!

Kram M



Inga kommentarer: