torsdag 29 november 2018

Nu är julstjärnorna uppe

Har precis kommit hem från gymmet efter ett skönt styrketräningspass. Det blir ju mörkt så himla fort nu men åh så mysigt att mötas av stjärnor och ljusstakar i fönstren, de små träden med ljus på framsidan av vårt hus och ljusslingor i trädgården. Det känns så välkomnande och fint.

Jag pyntade ju här hemma igår och tänkte visa er lite av vad som kommit upp. Vi börjar med stjärnorna i vardagsrummet och lite pynt på soffbordet.


Det är inte lätt att fota just nu och speciellt inte i fönster. Antingen är det för ljust eller för mörkt och de vackra stjärnorna gör sig inte alls på bild.


Hur som helst så är detta julstjärnor som jag haft i flera år nu. De kommer från Watt & Veke och är tillverkade i ett så vackert material, ser ut och känns som en mix av papper och tyg och jag bara älskar det vackra brodyrmönstret. 


Först hängde jag bara upp en stjärna i det vänstra fönstret eftersom vi använder den högra terassdörren mycket och varje gång man går ut och in så har man en stjärna i ansiktet, haha. Men mitt 
estetiska sinne klarade inte av att det inte blev symmetri så till slut fick den komma upp ändå. Skönhet före funktion - så tänker alltid en inredare.


På soffbordet har silverljusstaken från Svenskt Tenn fått sin ljusmanschett av löv som alltid till jul och så har jag plockat fram de fina ljuslyktorna Nobili från Kähler. En gran och en snöboll. Det blir så fint sken och sprider vackra skuggor på bordet. Granen och snöbollen hittar du HÄR.


Imorgon ska ni få ser hur det ser ut på andra sidan med nya ljusstakar i fönstren och hur jag stylat bordet med lite vinterpiff.

Ha en fin kväll!
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



Deluxe / Porridge / Müsli

Inga kommentarer: