lördag 3 mars 2018

Bygg en tavelvägg med tavellister

Inlägget innehåller adlinks





Att inreda med tavlor, och speciellt tavelväggar, har blivit omåttligt populärt de senaste åren. Och det är förståeligt, tycker jag, då det verkligen kan förändra ett rum till en hyfsat billig peng!

För den som inte vill börja med att spika hundra hål i väggen och vill testa på det här med tavelvägg är tavellister en superbra idé. Med ramar som står på lister kan man verkligen prova sig fram till vad man gillar och det går att förändra titt som tätt för den ombytlige ;-)

Det finns inga rätt eller fel när det kommer till att bygga sin tavelvägg men om man inte vill att det ska spreta åt för många olika håll är ramar i samma färg en bra utgångspunkt.

Att hitta snygga kvalitetsramar till ett bra pris är inte alltid så lätt men jag har hittat ett ställe som jag är riktigt nöjd med. Alltid snabb service och det är rejäla träramar och riktigt glas. Detta till ett kanonbra pris för den kvaliteten - dessa ramar köper jag hos BGA Fotobutik.

I helgen kan du dessutom shoppa posters till 35% rabatt hos BGA Fotobutik. Ange koden HELLO35 i kassan!


För att väcka intresse och ge tavelväggen "liv" kan man tänka på att ha tavlor i olika storlekar. Ställ gärna någon tavla lite omlott och varför inte pryda med något annat än ramar? Små prydnadsföremål på listen är trevligt, ljuskoppar eller något annat du tycker är fint.


Vill man sticka ut lite kan man till exempel ställa en tom ram bland de andra. En ståtlig guldram till det svart-vita är riktigt fräckt. Eller kanske en spegel? Superfint.


För att visa er hur intrycket ändras med olika motiv har jag nedan flyttat runt på min tavelvägg och även bytt ut några svart-vita tavlor mot en accentfärg som matchar övriga inredningen - smutsrosa i detta fall. 


Vad tycker ni? Har ni någon favorit? Hoppas ni fick lite inspiration! Jag tänkte skriva ihop ett annat inlägg längre fram om vad man kan tänka på när man bygger en tavelvägg utan tavellister samt vad man bör ha i åtanke generellt när man hänger tavlor i ett rum.








Ha en fortsatt fin helg!
Kram M <3



Inga kommentarer: