torsdag 2 december 2021

En supersmart sajt när du ska hitta inredning

 Samarbete med FAVI




Hej på er! Hur har ni det i snöyran? Här har det kommit ännu en omgång snö och i kombination med riktigt hård vind är det inget väder man frivilligt ger sig ut i...

Idag ska du få ett riktigt riktigt bra tips av mig. Något som kommer förenkla för dig när du letar inredning och något som verkligen är en stor hjälp för mig när jag ska hitta inredning till mina kundprojekt.

Du vet när man sitter där och kanske är ute efter ett nytt soffbord. Var ska man börja leta? Nätet är ju en oändlighet. Man kommer på ett par butiker men sen är det stopp. Den där butiken du letade i hade inte alls den typen av soffbord du önskade. Och så lång tid det tar... Och VIKTIGT - man vill ju jämföra!



Så vad är då det jag pratar om? Jo, en sökmotor för möbler och inredning med tusentals produkter och butiker samlade på ett och samma ställe! På FAVI hittar man nämligen möbler, inredning, belysning, dekoration, textilier med mera med hjälp av en supersmart sökfunktion.

Ska vi kika lite på hur det ser ut?


Säg att du är ute efter ett nytt soffbord. Du klickar in dig på FAVI och på kategorin Möbler.
Du väljer Bord / Soffbord och på två sekunder har du fått upp en lista med hundratals soffbord som du kan sortera på dyraste, billigaste, nyast inkomna, vilka som finns i lager eller som är på kampanj samt kundernas favoriter.

Du kan också välja t ex om du är ute efter ett speciellt material, en viss form, färg, stil och så vidare.

Jag var ute efter ett soffbord i valnöt så då klickade jag i det materialet.

Fick upp en lista och valde slutligen detta:



Vi tar ett annat exempel. Säg att du är sugen på en badrumsrenovering och vill kika lite på marknaden vad som finns när det gäller handfat och blandare.


Jag klickar in mig på Badrum / Handfat.

Önskemålet är ett svart handfat och det får kosta högst 2000 kronor. Jag skriver in de kriterierna.

Rassel, rassel... Det kommer upp en ny sida där man kan läsa mer om detaljer, pris och så länkar till butiken såklart. Det bästa är när man ser handfaten bredvid varandra och kan jämföra:



Jag vill dessutom kika på en tillhörande blandare och den ska vara en hög modell så jag klickar i det.
Jag vill bara se de som finns i lager. Tjoff, där har vi dem:





Det här är ju bara hur smidigt som helst.

Nu finns det även en kategori som heter JUL och eftersom jag är ute efter en fin konstgran till ett projekt klickade jag in mig där och hittade precis det jag var ute efter. Dessutom på kampanj. Det blev en julgransfot också när jag ändå var i farten.


Kan verkligen rekommendera dig att använda FAVI då du letar inredning och möbler!

Ha nu en fin dag!
Kram M


Inga kommentarer: