fredag 21 augusti 2020

Vas som passar dahlior med korta stjälkar

Fredag och helgen är nära. Har åter igen plockat ett helt fång med dahlior. Det blir flera buketter och några enstaka i små vaser på kontoret. Jisses så mycket pengar man sparar på att inte köpa den där fredagsbuketten.... Hoppas att dahlia-säsongen ska vara länge, länge än!



Den här buketten är till er för att ni kikar in här på min blogg. Jag är inne på 11 året nu med bloggen och jag vet att många övergett bloggar för andra sociala medier. Min största följarskara har jag på Instagram men jag vill inte släppa min blogg. Hoppas ni också vill fortsätta följa mig här där jag delar med mig av betydligt mer än på Insta.



Många har uttryckt att det är svårt med dahlior och att hitta rätt vas. En hel del sorter har ju ganska korta stjälkar och inga vaser som passar till just dessa.

Men då har jag tips! Äng-vasen från Klong är helt perfekt till just dessa dahlior. Det behövs inte mer än ett par centimeter stjälk för att detta ska funka. Och snyggt blir det!

Arrangera gärna i olika höjder och stick i någon grön kvist.



Äng-vasen hittar ni i flera olika storlekar och med olika insats HÄR och HÄR.

De är ju ganska dyra i den större varianten men helt klart en investering för livet. Jag har både den varianten som benämns Stor (bilden) och den som heter Liten. Så otroligt användbara.



Det är också väldigt dekorativt att bara lägga blommor på ett stort fat eller i en liten glasskål.
Mitt fat kommer från Apotekarns.

Undrar om det ska bli åska ikväll? Det är otroligt kvavt och varmt. Vi har beställt sushi som ska avhämtas lite senare i eftermiddag och det ser jag fram emot. Så vi får se om vi kan sitta på terassen eller i pergolan och äta eller om det får bli orangeriet. Alla alternativ är ju härliga.

Happy Friday!
Kram M <3


Inga kommentarer: