måndag 18 maj 2020

Naturlig smaksättning för vatten boostad med vitaminer

Inlägg i samarbete med Aqua Gustus




Tycker du också, precis som jag, att vatten är livets dryck?
Perfekt för att hålla systemet igång i kroppen, billigt, törstsläckande, nyttigt.... Ja skälen är många till att dricka mycket vatten. 1 1/2 - 2 liter bör man få i sig under dagen och jag måste erkänna att ibland kan det ändå bli tråkigt med vatten. Det smakar ju faktiskt ingenting!


Jag vill inte sätta i mig en massa juice eller sötade drycker som innehåller artificiella sötningsmedel.
Inte heller dricka för mycket kaffe eller te.

Därför är jag så glad att jag hittat Aqua Gustus (latin för vatten och smak) som är en naturlig smaksättning för vatten och dessutom boostad med extra vitaminer. Det är en helt naturlig produkt framtagen av råvaror från naturen och som sagt utan tillsatser, artificiella ämnen eller sötningsmedel.



Så här står jag och smuttar på ett glas vatten jag nyss preppat med smaksättning. 
Just denna innehåller apelsin, lime och citronmeliss - så gott och fräscht.
Varje smak är boostad med extra vitaminer. Den jag dricker här innehåller vitamin C, D och zink.



I Sverige har vi ju ett av världens renaste vatten i våra egna kranar men ändå köper vi 250 liter miljoner liter (!!) vatten på flaska varje år. Det är ju inte klokt.

Här behöver vi verkligen ta ett omtag och förändra vårt beteende för både bättre miljö och hälsa.



Med Aqua Gustus produkter kan du dricka ett både godare och hälsosammare vatten direkt från kranen med gott samvete. Välj själv om du vill dricka det stilla eller kolsyrat.



Flaskorna är små och smidiga att ta med sig överallt. I handväskan, i bilen, i cykelkorgen....
Superenkel att använda - man sprayar bara ett par gånger i glaset eller i flaskan och fyller sedan på med vatten. Jag har en flaska stående på kontoret vid min dator och en tillbringare med vatten som jag fyller på under dagen.



Smaksättningen finns i fem olika smaker och man kan köpa ett kit (som ni ser överst med alla smakerna) eller så testar man en och en.

I shopen kan man även köpa smarta vattenflaskor i rostfritt stål som håller kylan i hela 24 timmar.

Visste du att ett glas vatten innan måltiden främjar matsmältningen och ger en skönare mättnadskänsla? 

Kram M <3







Inga kommentarer: