lördag 25 april 2020

Min sommardukning på terassen

I samarbete med Newport Home






Jag älskar att duka fint. Försöker göra det där lilla extra även när vi bara är vi själva hemma. Varför bara använda finporslinet och de vackra glasen när det är fest? De är ju till för att användas tycker jag. Älskar att välja ut tallrikar som passar extra bra till en speciell maträtt eller att duka efter säsong. Använda fina servetter och servettringar. Vackra blommor i vas.

Så när jag fick möjlighet att visa en vacker sommardukning med porslin från Newport Home blev jag eld och lågor - speciellt när vädret varit helt fantastiskt och man kan duka på terassen.



Min vår- och sommardukning går i blått och vitt - alltid så fräscht och snyggt.
Tallrikar, assietter, vinglas, vattenglas, karaff och även de små ljuslyktorna hittar du på kampanj nu - hela 20-70% rabatt på ALLT under Green Weekend!







Varje tallrik assiett har ett unikt handristat mönster med inspiration från Italien. Jag gillar verkligen att de går att kombinera på hur många olika sätt som helst!

Tål maskindisk och mikrovågsugn. Det finns också superfina skålar och muggar i samma serie.



Vinglasen Manhattani i kristall är en riktig favorit och jag gillar även att ha dem till juice eller lemonader. Dessa glas hittar du nu till halva priset - 50% rabatt.


Glaskaraff Paris med bubblor lite längre bak i bild finns i flera färger och storlekar. 20% rabatt.

För att få in lite mer sommar och färg plockade jag rosa tulpaner direkt från trädgården och matchade med de små ljuslyktor KIN från Skultuna - 20% rabatt nu.

Sist men inte minst bubblande alkoholfri rosa dryck och vackra linneservetter med servettring och en liten murgrönekvist instucken. 

Newport Home har verkligen så himla mycket fint. Det är en av mina absoluta favoritbutiker när det kommer till inredning och detaljer. Rekommenderar verkligen att ta en titt in där för nu kan man verkligen göra fynd och kanske unna sig något man länge suktat efter. Perfekt också att köpa presenter till kommande födelsedagar, högtidsdagar osv.


Hoppas du blev inspirerad att också göra en fin dukning!
Kram M <3


Inga kommentarer: