måndag 13 april 2020

Bygga tavelvägg och rabattkod




Hej från sovrummet denna Annandag Påsk!
Hoppas du mår bra och är frisk och har haft en ok påsk trots rådande omständigheter.



När jag är hemma mycket blir jag sugen på att göra om lite och ett enkelt sätt att förändra tycker jag är att uppdatera sin tavelvägg.



I samarbete med Posterstore tänkte jag visa dig hur jag byggt upp en ny tavelvägg i vårt sovrum.
Posterstore har ett otroligt utbud av snygga kvalitetsposters och ramar till bra priser och dessutom supersnabb leveranstid.

Häng med så visar jag dig steg för steg hur jag tänker och hoppas du blir inspirerad. 

Längst ner i detta inlägg får du också en riktigt generös rabattkod!



Jag bygger min tavelvägg med hjälp av tavellister men det funkar såklart lika bra att sätta dem direkt på väggen.



Stilen på min nya tavelvägg kommer gå i varma naturtoner inspirerade av naturen både hemma och på lite mer exoriska platser.

Jag utgick från den här vackra bilden som fick sätta stilen när jag letade bilder.



Här har jag byggt vidare med motiv i samma färgskala men för att lyfta tavlan och skapa mer dynamik i min tavelvägg valde jag här en ram i trä.

Jag varvar också tavlorna med små detaljer, så som t ex ett liten vas med ecalyptos.



På nästa våning tar jag upp den exotiska stilen och fortsätter med en ram i svart.

Varje tisdag lanserar Posterstore en ny kollektion med ett nytt spännande tema så jag rekommenderar verkligen att kika in då och låta dig inspireras!



Sådär! Då var alla på plats. 

Jag gillar verkligen hur resultatet blev. Varmt, lugnt, mysigt, somrigt. Trots att motiven är kulörlika skapar olika ramar och storlekar en intressant tavelvägg som fångar ögat.

Ett tips är att skapa en moodboard med olika motiv och testa hur olika varianter av motiv, storlekar och ramar passar ihop. Testa - det är jätteroligt!


Med min rabattkod marie.30 får du 30% på alla posters (förutom selection och ramar) så nu är der verkligen läge att slå till!

Rabatten gäller tom den 17/4.


Kram M <3






Inga kommentarer: