onsdag 8 april 2020

Har jag blivit en Crazy Flower Lady




Så här ser det ut i fönsterkarmen uppe i vårt tv-rum på loftet just nu. 
Krukor på rad med nysådda frön och sticklingar.
Öppna plastpåsar funkar som ett litet miniväxthus och påskyndar processen.



I år har jag visst förvandlats till en Crazy Flower Lady. Jag vill bara odla och så och kan liksom inte få nog. Hela orangeriet är fyllt med dahlior i krukor och mina luktärter har flyttat ut i trädgården för avhärdning innan det är dags att plantera.



Har sått svartöga som ska få klättra i krukor på terassen....



... och svarta stockrosor som bland annat ska samsas med de vita rosorna på framsidan av vårt hus.



Tog några sticklingar efter att jag klippt ned de övervintrade pelargonerna även om jag har tillräckligt många sedan tidigare. Men några till kan väl ändå inte skada tänker jag.



Idag har jag lekt florist för en liten stund. Buketten jag köpte för två veckor sedan såg ledsen ut men det gröna var fortfarande fint. Jag skickade mannen till blomsteraffären och där hjälpte de honom att plocka fram finfina nya snittisar. Sen stod jag vid planteringsbänken ute i solen och fick ihop en bukett som faktiskt blev hur fin som helst. Får visa er imorgon!

Kram M <3

Inga kommentarer: