måndag 20 april 2020

Hemmaplagg, rabattkod och odla tulpaner

Inlägget innehåller annonslänkar



Så var det ny vecka igen. Tvättmaskinen är igång, mannen är iväg och slänger skräp på återvinningen och jag sitter på kontoret och tittar ut på en solig terass. En helt vanlig måndag fast ändå inte. Vill inte prata så mycket om det tunga i världen här i vart och vartannat inlägg. Detta får vara en liten bubbla.

Helgen försvann i ett huj i vanlig ordning. Vädret har varit med oss mestadels och det får man verkligen vara tacksam för. Och att ha en underbar trädgård att kunna gå ut i.


Fredagskvällen bjöd på lite bubbel för att fira in helgen och vår nya utegrupp. Det kommer mer bilder och en rabattkod ni inte vill missa alldeles snart.

Som jag skrivit om tidigare vill jag gärna klä mig fint även om jag jobbar hemifrån men det måste samtidigt vara sköna kläder som jag kan sitta och gå omkring bekvämt i.

Klänningen jag har på bilden är just en sådan. En smickrande omlottmodell i ett underbart skönt och mjukt material. Modellen heter Lou Dress och ni hittar den här. Med rabattkoden Sandblomman20 får du 20% på ett helt köp!


Här hittar vi ännu ett ljuvligt plagg som uppfyller samma kriteria tycker jag. Snygg och makalöst sköna är de här blommiga byxorna. Med rabattkoden Sandblomman20 får du 20% på ett helt köp'!



Ett nytt favoritplagg i vår och sommar helt klart! Myser omkring och tittar på allt som slår ut i trädgården och plockar tulpaner att sätta i vas.



Fångad på bild när jag tog en stund med näsan i vädret vänd mot den värmande solen. Mmmmmm.



Och tulpaner var det. Här ser du min lilla "cutting box" - pallkragen där jag kan klippa tulpaner och plocka in. Det var förr förra hösten jag satte ett gäng tulpanlökar i denna pallkrage för jag ville ha blommor jag kunde plocka in. Lite synd att klippa för mycket från rabatterna tycker jag.



Lika fint kommer de detta året så det var verkligen ett lyckat försök. En underbar papegojtulpan som heter Elsenburgh och är som en liten godispralin och stjälkarna är så fina med rosa strimmor. Sen är det en annan ljusare som jag inte riktigt kommer ihåg vad det var.


Lycka att sätta sina egenodlade tulpaner i en fin vas på matbordet.

Vas Jonathan Adler här. Kampanj 20% nu.
Mugg Jonathan Adler här. Kampanj 20% nu.

Ha en fin måndag och var rädd om dig!
Kram M <3




Inga kommentarer: