torsdag 22 november 2018

Nagelfix, hemmamys och dagens galna erbjudanden

Inlägget innehåller annonslänkar



Hoppas ni mår bra denna kalla novembertorsdag?! Riktigt, riktigt kyligt när jag hade några ärenden i lilla staden tidigare idag. Nu har vi i alla fall fått vår värmepanna fixad så vi har varmt och gott i huset igen, tack och lov. Att frysa utomhus är inte kul men att frysa INOMHUS är förskräckligt.


Jag har varit iväg och fått naglarna fixade och är som alltid supernöjd. Den här gången blev det en varm brunröd ton med kopparnyanser. Blev så förtjust i den här metoden som man gör med magnet för att få fram kontrasterna förra gången så det blev en favorit i repris fast i annan ton.


Har ni också torra händer nu när det blivit kallt ute? Jag smörjer och smörjer men ändå är de fortfarande hur torra som helst. Man får väl leva med det när det är vinter antar jag.


Igår kväll hade vi riktigt lille-lördags-mys. Vi hade handlat en massa goda charkuterier och ostar, oliver, focaccia, ostfyllda små paprikor och marinerade kronärtskockor. Hemgjord björnbärsmarmelad, olivolja att doppa brödet i och balsamico inköpt i Italien, söt passionsfrukt och så ett gott rött vin därtill.


Åh, jag älskar sådana här mysiga hemmakvällar. Duka fint, tända en massa ljus (nu blev det lite elektrisk belysning för att jag skulle kunna fota....) och så lyssna på soft musik i bakgrunden. Sitta länge och äta och prata, smutta på vinet och bara ha det gott.


Igår när jag var i blomsterbutiken och köpte hyacinter blev det också denna helt fantastiska vinterbukett. Helt underbar om ni frågar mig. Jag blir helt lycklig varje gång jag tittar på den.

Här kommer också dagens bästa erbjudanden, varsågoda:


30% på allt från Watt & Veke. T ex underbara julstjärnor. KLICK.


20% på alla kuddar och plädar hos Jotex. KLICK.


Volymmascara för 20 (!!) kr - ordinarie pris 185 kr. KLICK.


30% på ursnygga coffe table spel. Backgammon, Yatsy, Fia med knuff, Schack.... KLICK.


Upp till 75% rabatt plus fri frakt hos Odla. KLICK.


Grytset i 5 delar. 81 (!) % rabatt. Ord 5815 kr - nu 1090 kr. KLICK.

Ha en bra torsdag!
Kram M <3






Inga kommentarer: