tisdag 25 februari 2020

Målat fogar i hallen

Inlägget innehåller annonslänkar





Hej tisdag!
Jag hintade ju om igår att jag håller på med ett gigantiskt projekt här hemma; nämligen att måla alla fogarna på våra golvklinkers eftersom de är så missfärgade och ojämna.

Och nu är lilla hallen som binder ihop nya och gamla delen av huset klart.
Om det blev bra? Åh, jag är så nöjd. Det blev verkligen himla bra.






Visst, det är ett jädrans skitjobb att ligga på knä och fylla i varenda skarv men så värt det eftersom resultatet blir så bra. Nu blev det ett lugn över golvet som flyter ihop till en enhet eftersom jag målar fogarna i samma kulör som själva golvplattan.



Klinkers är fortfarande ett hårt material och då kulören är mörkgrå tillhör den vattenelementet så det får gärna mjukas upp med mjuka material och textilier, runda former och levande ljus.

En rund matta eller som här en fårfäll blir perfekt på golvet och ger den där mjuka känslan jag är ute efter. Samma med bomullsblommor i bullig vas, runda speglar och så ljusen såklart.



Det är denna färg jag målar med. Finns på bygghandeln. Jag köpte våra på Bauhaus.







❤❤ M ❤❤

Inga kommentarer: