måndag 24 februari 2020

En busig bukett och sol







Solen stålar in på min fina bukett som jag unnade mig inför helgen. Jag ville ha en lite busig och spretig bukett till favoritvasen och det fixade bästa floristen i blomsterbutiken helt galant.
Så härliga färger! Jag kan inte låta bli att titta på den hela tiden.



Det blev en fin accentfärg och lagom färgklick på soffbordet.
Kör lite på det beige/aprikos/bärnstensfärgade som accent nu och det lyfter verkligen inredningen och ger en varm ton till det annars neutrala med svart och grått.



Ni vet väl att accentfärg bör man ha på minst 3 ställen i ett rum för att det ska bli en effekt.
En kudde, en pläd, en ljuslykta, en blomma, en ton i en tavla. Svårare än så är det inte.



Solen fick man dock njuta av inifrån för det har stormat här igen. Ska det aldrig sluta kan man undra!? I lördags var jag iväg och träffade tjejgänget på ett mysigt ställe på andra sidan Skåne.
Majas Cottage utanför Vellinge - så mysig café/bistro och gårdsbutik med inredning och kläder i anslutning. Kan jag verkligen rekommendera.

Jag har påbörjat ett gigantiskt projekt här hemma också. Lite galet faktiskt...
Ni minns att jag målade fogarna på golvklinkersen i våra båda badrum? 
Nu ska jag måla fogarna i vardagsrum/kök/hall/gästrum. En nätt liten yta på 80 m2 eller så.

Men det blir så himla bra och det får ta den tid det tar. Jag har varit såååå trött på de smutsiga och fula  fogarna som dessutom är mycket dåligt gjorda med olika stort mellanrum och som gör mig yr i huvudet när jag tittar på allt det rutiga. Nu kommer det istället att bli ett mycket lugnare golv och eftersom jag målar i samma antracit-grå kulör som själva golvplattan så kommer det bli en renare yta.

Hallen blev klar igår kväll och ni ska få se resultatet snart lovar jag!

❤❤ M ❤❤





Spirulina powder / Agave syrup

Inga kommentarer: