måndag 3 februari 2020

Ljuvlig söndag på Stenshuvud

Solen skiner in på mitt lilla kontor denna måndag. Hur härligt är inte det på en skala? Jag är måndagspepp till tusen och känner mig superladdad inför en ny vecka.

Kan det bero på att vi äntligen kunde göra en liten utflykt i naturen och fick tanka lite D-vitamin igår.
Det blåste en del men vi bestämde oss ändå för att ta en tur till underbara Stenshuvud som är en nationalpark bara ett par kilometer från där vi bor.


Här inne bland mossbeklädda stenar i skogen blåste det nästan inte alls och det var lika vackert som alltid. Naturen här är verkligen skiftande med berg, skog och hav och sandstrand i en ljuvlig förening.


Det finns massor av olika spår man kan välja mellan och denna gång gick vi inte upp till någon av topparna utan höll oss nere runt de olika "huvudena".
Här på väg till Hällevik där det finns ett arboretum med massa speciella träd.



Nästan lite trolsk stämning här vid Alkärret där träden växer som på små öar i kärret.



Visst är det vackert med mossbeklädda stenar. Som i en saga.



Och sen kommer man ner till stranden och havet var knallblått denna dag.



Sten och klippor möter strand och hav.



Här står jag vid Jätten Stens port. Liten människa i storslagen natur.




Som vanligt blev det en massa god mat i helgen också. Denna hummer med hemgjort vitlöksbröd till exempel. Himmel så gott med ett glas bubbel till.

Avslutade helgen med ett litet projekt som jag ska visa er snart.
Åh, det blev så himla bra till en pytteliten peng!

Ha en härlig måndag vänner!

❤❤ M ❤❤






Inga kommentarer: