söndag 18 december 2016

Istället för dörrkrans - superenkla och juliga dekorationer till ytterdörren

Kikar in för att önska er en riktigt fin fjärde advent! Jag gissar att det är många av er som har bråda dagar nu fram till julafton men jag hoppas ni hinner sitta ner och njuta av allt det fina runt omkring er mellan varven också.

Fjärde ljuset är tänt här på köksbänken framför fönstret och trivs bra ihop med lingonkransen jag totade ihop av riset som vi fick med oss från Småland, de ljuvligt doftande kanelhusen och den lilla granen i sin vas.

På tal om gran så är den nu på plats och kan ni gissa var den hamnade? Ska fota och visa er snart.


Jag brukar alltid göra dörrkransar av granris och pynt till jul men i år hann jag inte riktigt med det... Men av det som blev över när granförsäljaren kapade av de nedersta grenarna på vår gran gjorde jag en annan typ av dörrdekoration som blev riktigt fin om jag får säga det själv!


Jag tog helt enkelt och klippte till grenarna i lämplig storlek med hjälp av en sekatör och så surrade jag ihop dem med en bit ståltråd, band ett fint band med rosett och hängde i de små skridskorna som jag fick med mig hem från julmarknaden på Kronovalls slott förra helgen. Simsalabim - en fin dörrdekoration på fem minuter! Jag hängde denna på dörren på gaveln av vår hus.


Granriset räckte även till att göra dekorationer till dubbeldörren på framsidan av huset. Det ser så välkomnande juligt och mysigt ut tycker jag.


Dessa dekorerade jag med små änglar med pärlor som jag haft i min ägo i många, många år.

Inga kommentarer: