torsdag 14 november 2019

En ny vas och torka hortensia

Inlägget innehåller annonslänk





Hallå på er bloggvänner! Igår var jag i Malmö och blev fin i håret, så skönt och efterlängtat. Slitet, frissigt hår med trist utväxt är nu ett minne blott.

Jag passade såklart även på att besöka några av mina favoritbutiker inom inredning när jag ändå var där; HM Home, Åhléns, Svenssons Lammhult och Olsson & Gerthel. Mycket fokus på jul och advent nu såklart och jag fick med mig lite nytt som jag kommer visa er här framöver.


Något annat som är nytt här hemma är en väldigt fin vas som står på skänken i vardagsrummet. Vaser får man ju aldrig för många av tycker jag och denna föll jag verkligen pladask för.

Vasen är i stengods från Olsson & Jensen och jag gillar formen och mönstret jättemycket. Bra pris också för en så fin vas i gediget material.




Här ovan ser ni mönstret lite tydligare, visst är den fin!? Jag satte i hortensia och eucalyptus som jag torkat. Hortensia blir ju nästan lika fin torkad och smart att ha blommor som står sig fina vecka efter vecka.

Vill du också torka hortensia så gör så här:

Plocka bort alla gröna blad (de funkar inte att torka).
Placera hortensian i en vas med LITE vatten på botten och gärna i norrläge (absolut inte i solljus).
Efter någon vecka har den torkat och då kan du placera den i en vas utan vatten.
Spraya ett tunt lager med hårspray på själva blomman så håller den sig fin länge!



Ja, så här ser det alltså ut på skänken nu. En blandning av gammalt och nytt och med svarta detaljer som ger tyngd och djup åt inredningen.


Idag får det nog bli en tur till gymmet igen. Sitter mycket still framför datorn och blir stel i både nacke och rygg efter bara en stund så jag behöver verkligen stärka upp musklerna.

Ha en fin dag!
Kram M ❤


Inga kommentarer: