fredag 11 februari 2022

Krispiga tulpaner och fina detaljer

 


Fredag och favoritvasen är fylld med krispiga tulpaner.
Kände för en värmande nyans och valde en vacker orange kulör blandat med ljust gula och lite blåbärsris.

I och med att vasen är vit (metall = kallt) blir det extra effektfullt med en orange ton (eld = varmt).
Samma har jag gjort med ljuset i ljusstaken. Kallt möter varm nyans. Kontraster.




Färgen på tulpanerna möter också upp tonerna i tavlan ovanför soffan.
Du minns kanske att jag brukar säga att en accentfärg får gärna komma igen på minst tre ställen i ett rum för att få maximal effekt. Mina ljuslyktor på matbordet är mitt nummer 3.



Knäppte en bild ner på soffgruppen uppifrån loftet.
Längtar tills vi ska slå oss ner där ikväll med något gott i glaset innan maten.



Så härligt när solen strömmar in. Man märker stor skillnad nu på att dagarna blir allt ljusare och längre. 
Så himla härligt. Det ÄR vår i sikte!



Jag önskar dig en riktigt fin fredag!
Kram M




Inga kommentarer: