torsdag 3 februari 2022

Min vårbukett

 


Även fast det snöade igår kände jag att nu hade kuddfodralen med texten "Let it snow" gjort sitt för denna säsong. De kändes lite väl juliga nu när vi gått in i februari. 

Jag kör vidare på den beige/vita färgskalan och plockade fram ett par som jag köpt på HM Home förra (eller förrförra?) året.  Passar väl ihop med färgen på soffan tycker jag. 



Och så en härligt färgsprakande bukett på bordet. Det blir man glad av!
Det var en av dessa buketter jag stod och gjorde i förra inlägget. Dubbla tulpaner, ranunkel, nejlika, blåbärsris och körsbärskvistar. Lite spretig så där som jag gillar.



Jag älskar för övrigt att ta in kvistar vid denna tid på året. Det ger liksom en föraning och hopp om vår med sina små ljusgröna blad och blommor. Imorgon tänkte jag tipsa om hur jag gör för att få just kvistar att komma igång och blomma inomhus, vilket kan vara lite knepigt ibland.



Och ljuset nu va!? Man känner för varje dag hur det blir ljusare på morgonen och framför allt tycker jag att man märket det på eftermiddagen. Så mycket piggare man blir och kvällen startar inte vid 16 som den gjorde för bara några veckor sedan.



Nu ska jag sätta tänderna i en inredningskonsultation och lite senare blir det nog ett styrkepass hemma i hallen. Skönt att formen är tillbaka :-) Ikväll tänkte jag laga citronmarinead kycklingfilé med risotto. Mmmmm ser redan fram emot det.



Matlagning är ju ett stort intresse hos oss och igår lagade vi den här favoriten.
Skrei (torskrygg) med brynt smör och pepparrot, kapris, räkor, amandine-potatis och broccoli.

Ha en finfin torsdag!
Kram M




Inga kommentarer: