tisdag 22 februari 2022

Klätt om en stol och en grön klänning




En sak jag är väldigt nöjd med efter att vi byggt till är vår nya stora hall - eller mellanrummet som vi lite skämtsamt brukar kalla den för den är så mycket med än en hall. Förutom att den är bryggan mellan den nya och gamla delen av vårt hus så är den såklart entré och därtill har den massvis av förvaring och så finns det en mysig läshörna. 

I hallen brukar jag även träna eftersom det är stor golvyta så här kan jag både ha min styrketräningsbänk och yogamatta. Helt perfekt tycker jag.



Där bakom de stora skjutdörrarna från Elfa döljer sig alltså massa av förvaring ända upp i tak på 3 meter. Här har vi förutom kläder och skor och väskor plats för t ex kuddar och annat på de översta hyllorna. Jag har ju en eller två (host *) extra prydnadskuddar att variera mellan.



Jag har förresten klätt om den gamla ärvda pianopallen och det blev Estrids fina elefanttyg igen. Hade det i  svart innan men det hade blivit en stor ful fläck som inte gick bort så skickade efter en bit från Svensk  Tenn. Jag tröttnar inte på detta klassiska mönster. Och nu blev det grönt. Vill ha mycket grönt nu.

Som du ser har jag även en kudde i samma tyg som ska vara i Lamino-fåtöljen i vår läshörna på andra sidan. Det är så fint med grönt här i hallen som har kalkstensgolv och vita putsade väggar.
Den gröna färgen piggar upp och ger energi.



Och på tal som grönt. Dagens outfit är denna mjuka gröna klänning i en mild salvia-grön kulör.




Här har jag varierat med ett resårskärp istället för det som följer med klänningen.
Snyggt båda delarna tycker jag.

Nu en powerwalk och sen en gofika!

Kram M





 

Inga kommentarer: