söndag 26 augusti 2018

Krispig luft och snittisar

Inlägget innehåller annonslänk








Hej söndag! Här har vi precis sålt en säng till en trevlig köpare. Varför ska ni snart få se.
Soligt och krispigt sensommarväder idag och lite småkyligt i luften. Härligt!

Igår kväll såg vi "För kärlekens skull" - filmen om Ted Gärdestads och hans bror Kennths liv. Har ni sett den? Så bra och så sorglig. Kunde inte riktigt släppa den när jag hade gått och lagt mig.


På matbordet tronar just nu denna vackra bukett som jag köpte med mig hem när vi var ute på en liten roadtrip i fredags. En helt ljuvlig kombination av olika rosa-lila toner tillsammans med grönt och grågrönt.


Fräscha blommor är verkligen världens bästa inredningstips. Inget piggar upp ett rum som en bukett snittblommor! Det är ju ganska dyrt men till exempel eucalyptus som jag alltid brukar vilja ha med i mina buketter står ju i en evighet och så kan man fylla på med någon enstaka blomma från trädgården eller billiga rosor från torget eller matbutiken.


Nu är det ju även högsäsong för hortensia som är en av mina favoriter och dessa vackra blommor blir ju även superfina som torkade. Jag har fortfarande kvar hortensia sedan förra hösten och de är jättefina! Sprayade med hårspray precis innan de torkat helt och de har hållt färgen jättebra.




Dagens tips blir att Odla just nu kör en superkampanj på höstlökar, perenner och odlingstillbehör. Upp till 65% rabatt så passa på!  

Önskar er en riktigt fin söndag!
Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



1. Kappa / 2. Kofta / 3. Tröja / 4. Leggings / 5. Boots / 6. Boots

Inga kommentarer: