måndag 6 augusti 2018

Augustiträdgård och lite summering av sommaren

Inlägget innehåller annonslänkar








Så var vi redan inne en bit i augusti men sommaren finns fortfarande högst närvarande i varje andetag och hösten känns väldigt avlägsen just nu.

Jag gissar att en del av er kanske börjat jobba igen efter semestern? Som egenföretagare är man ju aldrig riktigt ledig men jag har verkligen inte jobbat ihjäl mig denna sommar. Har gjort lite småuppdrag och samarbeten men annars har jag haft det alldeles förträffligt bra och kopplat av och njutit i kubik.


Denna sommar går ju till världshistorien som en av de bästa här i Sverige och det finns ingen plats på jorden jag vill tillbringa min sommar och ledighet på än hemma på Österlen när det är så här fint. Det enda trista är bristen på vatten och regn så den vanliga blomsterprakten i parterrerna har inte infunnit sig. Jag är ändå glad att det ser så grönt och fint ut som det gör även om blommorna är betydligt mindre och några har inte kommit igång alls.

Tur att jag satsat så mycket på blommor och växter i krukor i år för dessa har man ju kunnat vattna med vattenkanna och Medelhavsväxterna trivs ypperligt i detta klimat!


Så vi har varit mycket hemma denna sommar - Staycation eller Hemester - som man så käckt svänger sig med. Det har varit strandliv på olika stränder här runtomkring, utflykter, luncher ute på olika restauranger, massor av häng i trädgården, terassliv och bad i bubbelpoolen och dessa magiska kvällar när man suttit ute till långt in på nattkröken i tunna kläder ska vi bara inte prata om....


Vi har haft mycket gäster i omgångar också. Jag är så otroligt glad att vi nu har två riktigt fina gästrum, det gör saken så mycket enklare för oss alla. Mellan varven har vi skrattat och menat att det är rena All Inclusive här och mycket planerande av alla måltider och vad man ska hitta på. Men visst är det härligt och alla verkar trivas väldigt bra i Casa Vik.


Ja, denna vackra augustimorgon när vi än en gång ätit frukost på terassen känns hösten väldigt långt borta även om ordet augusti för med sig en liten, liten smula vemod när jag tänker på det. 


Jag hoppas att denna månad blir fantastisk och att alla som börjat jobba ändå får njuta av underbara kvällar och helger. Själv ska jag suga i mig all värme och sommarkänsla jag bara kan och lagra tills höstvindarna sveper in över oss.


Påminner er om att ni får 20% rabatt på samtliga spa-bad hos Coolest med koden sandblomman20! Priserna är redan nedsatta så passa på att göra klipp nu. Härligt att kunna bada och bubbla även på hösten och vips har vi en ny sommar här.


Avslutar med ännu ett riktigt klipp: Den populära taklampan Capital från Markslöjd kan du denna vecka köpa för endast 999 kronor. Ordinare pris är 2750 kr. Du hittar den här.

Ha en finfin start på veckan!
Kram M <3




This post contains adlinks from Adviral



1. Bloomingville Strandmatta / 2. Ljus Marmor / 3. Burk med lock slät liten guld/rosa / 4. Day home Oriental Ljuslykta / 5. Vas Kula

Inga kommentarer: