fredag 31 augusti 2018

Helg Feng Shui i köket och en smarrig kantarellrisotto

Så var det fredag igen och ännu en jobbvecka är snart till ända. Jag kan inte riktigt fatta vart augusti tog vägen och imorgon är det den 1 september! Höstmånad.

Tycker ni också att hösten känns som en nystart på något vis? Nästan ännu mer än vid nyåret tycker jag. Det är en ny säsong. Det är dags att plocka fram höstgarderoben, man kanske vill förnya lite hemma med en ny färg på kuddarna eller köpa lite höstblommor.

Ni ska få ett litet Feng Shui-tips inför helgen som kick-startar hösten och det är att fixa till köket. Låter urtrist, jag vet, men det är faktiskt inte så dumt alls och känslan efteråt är så skön.

Har man tid så rekommenderar jag att torka ur skafferiet och kylen och slänga sådant som sett sina bästa dar för nu börjar vi om lite på nytt, eller hur!?

Vill man göra en lite snabbare fix så är mitt tips att städa ordentligt på köksbänken. Ta bort alla prylar och torka sedan av ordentligt. Torka kakel, stänkskydd, spishällen och köksluckorna.

Känner du att det är mycket saker på köksbänken så fundera på om det är något du kan sätta in ett skåp. Rena ytor skapar energi.

Passa på att skapa ett litet fint stilleben som inspirerar till matlagning på köksbänken. Samla oljor, fina flaskor, havssalt, färska kryddor osv på en bricka eller ett fat. Det är också fint att ställa fram ett fat med grönsaker som inspirerar till matlagning.

Avsluta med att unna dig en fin höstbukett till matbordet!


Jag lovar att detta ger både energi till köket och resten av huset. Kanske blir du också inspirerad till att laga till något riktigt gott i helgen. Tipsar om min smarriga kantarellrisotto!

Receptet med tillhörande vintips hittar du på min andra blogg Tildas Kök & Vin.


Bästa fredagen till er!
Kram M <3

This post contains adlinks from Adviral



1. Pouch / 2. Wrap Top / 3. Pants

Inga kommentarer: