torsdag 30 augusti 2018

Rabatt på posters och recept på min goda björnbärsmarmelad

Inlägget innehåller annonslänkar








Den här veckan har vi sonen på besök. Så himla mysigt att få lite tid med honom innan han börjar sitt andra år på högskolan. Vi pratar mycket, gör små utflykter, äter god mat och bara är tillsammans.

Igår hjälpte han oss att klippa häckarna och det är verkligen skillnad på att vara tre! Så mycket fortare det går. Mycket häck som ska klippas här i Casa Vik.... Vi tog alla låga häckar utanför gården igår. De höga behöver också klippas men det har varit så torrt så de har faktiskt inte växt så mycket i år. Men nu ska det visst regna rejält så mannen är iväg och köper gödsel.

Tänkte jag skulle visa er lite nytt i form av fina prints och ge er ett riktigt kanonerbjudande!




Jag ville få in lite mjukare naturnära toner på tavelväggen i sovrummet. Tavellister är ju bästa när man är lite ombytlig av sig. Mannen låter mig hållas och brukar muttra att det är tur att jag inte är lika ombytlig när det gäller partner.... Snyggt med tavellister i samma färg som väggen tycker jag. Då är det tavlorna som får spela huvudrollen och inte tvärtom. Så tips är att måla in listerna i samma färg som väggen. Nu har ju vi vita putsade väggar just i detta rum så här behövdes ingen målning.


Hittade en massa fint hos Artyswede och till sovrummet valde jag två prints med en bakgrund i mjukt grått och så med de där naturtonerna i motivet som jag var ute efter. Snyggt till det svartvita.


Vackra höga gräs i urna, en naturton på kanten av zebra-kuddarna och en stråhatt. Mer behövs inte för att den där mjukheten skulle infinna sig. På andra sidan har vi ju även hänggungan i rotting och guldiga detaljer som även de bidrar till helheten.

Och nu kommer det finfina erbjudandet: Med koden "sandblomman" får ni hela 30% (!) på posters och ramar från Artyswede (ej limited edition). Gäller fram till och med söndag den 2/9 2018.


Häromdagen plockade vi björnbär. Trodde att vi var lite sent på det men det fanns massor av perfekta bär i skogen! 

Sen blev det björnbärsmarmelad med mörk rom och choklad. OMG så gott till en bit ost!!
Receptet finns på Tildas Kök & Vin för den som vill.

Dagens tips är det här otroligt snygga grytunderlägget från Roos Interiör. Just nu kostar det endast 199:- mot ordinarie pris 400:-.



Avslutar med en riktig godbit. Gah, att man inte har plats i sovrummet.... Älskar den här sittbänken från Classic Collection. Förr 2999:- nu 1699:- (spara 1300:-)....



Nu blir det fortsatt lite jobb här hemma och sen drar vi kanske iväg på en liten tur. Ha en underbar dag mina vänner och tack för att ni kikar in här hos mig i Casa Vik!

Kram M <3





Inga kommentarer: